Askere gitmeden önce Turing’in tesislerine menü yapan Başaran, kısa süre içinde duayen turizmci Çelik Gülersoy’un dikkatini çeker. 10.1.2024

Askere gitmeden önce Turing’in tesislerine menü yapan Başaran, kısa süre içinde duayen turizmci Çelik Gülersoy’un dikkatini çeker.  10.1.2024

“Kruvasanı ilk defa Türkiye’de yapmaya başladık”


1986 yılında kısa dönem askerliğini yapmak üzere İstanbul’a gelen Vedat Başaran, o dönem Turing’e bağlı Yeşil Ev’de biri resepsiyon müdürü diğeri de otel müdür olarak çalışan arkadaşlarını ziyarete gider. Orası zamanında ünlü isimlerin, devlet başkanlarının konakladığı bir tesistir. Askere gitmeden önce Turing’in tesislerine menü yapan Başaran, kısa süre içinde duayen turizmci Çelik Gülersoy’un dikkatini çeker. Vedat Başaran anlatmaya devam ediyor:

“Çelik bey ‘Bu yemekler nereden geliyor?’ diye sorunca, arkadaşlarım böyle böyle biri var demişler. ‘Çağırın onunla görüşeceğim’ demiş. Kendisine askere gideceğimi söyledim. Bana ‘Bizim menülerimizi düzeltmeye çalışan Tuğrul Şavkay var, seni onunla tanıştırayım.’ dedi. Onunla tanıştım, kendisi ilk gastronomi yazarımızdır. Galatasaray ve Boğaziçi mezunu, frankofon ama mutfağa çok meraklı bir insandı. Alaylıda da çalışmış ama daha bilimsel bakan bir adamdı.

Tuğrul bey benimle görüşme yaparken ona ‘Valla Tuğrul bey ben askerlik yapıp, eşimi de alıp İngiltere’ye döneceğim.’ dedim. Ancak Çelik bey ‘Jandarma Genel Komutanı benim kardeşim. Senin askerliğini rahat yapmanı sağlayacağım, bizimle çalış’ diyerek beni ikna etti. Askere gidene kadar bir yıl boyunca Turing’i yeniden organize ettik, merkezi üretim sistemleri kurduk, şekeri paketleyen makineler getirttik, kruvasanı ilk defa Türkiye’de yapmaya başladık... Çelik bey tabi mutluluktan uçuyor.”


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çelik Gülersoy’un Vefatından sonra hakkında yayınlananlar (6.7.2003 - )

Köpüklü, Mehmet: “Çelik Gülersoy'un mirası mahkemelik”.