Aydın Aybay: Beşiktaş'ta Savaş Yılları. İstanbul: 2007.

 

Aydın Aybay: Beşiktaş'ta Savaş Yılları. İstanbul: 2007.       

“Bu kitapçıkta toplanan anılar yazarın belleğine dayanmaktadır. Sözü edilen anıların oluştuğu dönemin üzerinden yarım yüzyıldan fazla bir zaman geçtiği için, bunların içinde bazılarının yanlış anın1samaya dayanması olasılığı da vardır: "Hafıza-ı beşer nisyan ile maluldür" sözünün boş bir söz olmadığını bu vesileyle anımsatmak isterim. Bu olumsuz olasılığın riskine karşın, bu işe niçin kalkıştığımı da açıklamalıyım: Bundan on yıl kadar önce, aziz dostum, yarım yüzyıllık arkadaşım Çelik Gülersoy'a Beşiktaş'a dair kapsamlı bir "anı kitabı" yazmayı düşündüğümü söylemiştim. Bu konuda bana her türlü yardımı yapacağını, desteği vereceğini söyleyerek, beni yüreklendirmişti. Sonra araya olaylar ve sıkıntılarla dolu bir dönem girdi ve ben, vaat ettiğim kapsamlı çalışmayı tamamlayamadım. Bu dönemde ölüm de bizi ayırdı; birkaç yıl önce ne yazık ki Çelik dostumu yitirdim. İşte, bu kitapçığın hazırlanıp, yayımlanmasının gerekçesi, yerine getiremediğim kapsamlı bir kitap hazırlama vaadidir. Bunu gerçekleştirmek için yeterli gücüm -ve zamanım- kalmadığını hissettiğimden, hiç olmazsa belli bir dönemle ve o dönemin olaylarıyla sınırlı bir anılar demetini kaleme alabileceğimi düşündüm. Aylık bir yerel gazetede tefrika şeklinde yayımlanan "Savaş Yıllarında Beşiktaş"la ilgili anılardan oluşan bu kitapçık, işte, bu düşüncenin ürünüdür. Aziz dostum Çelik Gülersoy'un anısına adadığım bu kitapçık ile ona karşı verdiğim sözün hiç olmazsa bir kısmını yerine getirmiş olduğumu farzediyorum. Bu yayının gerçekleşmesine destek olan Çelik Gülersoy Vakfı'na ve bana merhum Çelik Gülersoy'un vermeyi vaat ettiği Beşiktaş'la ilgili fotoğrafları sağlayan Vakıf Başkanı Sayın Dr. Arhan Apak'a özellikle teşekkür ediyorum.”

http://www.oktayaras.com/besiktasta-savas-yillari/tr/37953

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çelik Gülersoy’un Vefatından sonra hakkında yayınlananlar (6.7.2003 - )

Köpüklü, Mehmet: “Çelik Gülersoy'un mirası mahkemelik”.